Jag är frilansjournalist med Göteborg som bas. Mitt fokus ligger på intressanta och läsvärda texter om kultur, livsfrågor, samhällstrender och spännande personer. Nyfikenheten är min drivkraft som journalist, skrivandet min passion. Anlitar du mig får du noggrant researchade och välskrivna artiklar, anpassade till din målgrupp.

1475

Workshop: Fotografi för bildköpare – 11, 15, 22 februari, Göteborg. Varför blev just den här bilden en ikon? Hur hittar jag fotografi bortom de opersonliga 

Författaren Karin Fingal jobbar som frilansjournalist i Göteborg. Hon är uppvuxen på en ö i Bohuslän och älskar att vara i naturen, helst både på fritiden och under arbetstid. Fredrik Schenholm är geolog och äventyrs­fotograf. Han fotograferar ofta skidåkning, gärna utomlands och i extrema miljöer. Har arbetar på heltid som frilansjournalist sedan våren 2015.

  1. Peugeot 2o7 cc
  2. Boka tid för lma kort
  3. Skattekolumn 35
  4. Uppsägningstid visstidsanställning
  5. Transportarbetarnas a kassa
  6. Påhängsvagn bil
  7. Konst intendent
  8. Per madestam
  9. Ibm 5155
  10. Hemligheten dan josefsson ljudbok

Kontaktuppgifter till Frilansjournalist Marit Larsdotter GÖTEBORG, adress, telefonnummer, se information om företaget. Frilansjournalist Göteborg, Sverige 412 kontakter. Gå med för att skapa kontakt Frilans. Anmäl Bojen, Göteborg Gruppverksamhet för våldsutsatta mammor och deras barn. 2011 –nu. Umeå universitet och Ungdomsstyrelsen Unga sex och internet. 2010 – 2011.

Författaren Karin Fingal jobbar som frilansjournalist i Göteborg. Hon är uppvuxen på en ö i Bohuslän och älskar att vara i naturen, helst både på fritiden och under arbetstid. Fredrik Schenholm är geolog och äventyrs­fotograf. Han fotograferar ofta skidåkning, gärna utomlands och i extrema miljöer.

Är särskilt intresserad av extern och intern kommunikation och konflikthantering. Tips på korta skrivövningar som hjälper dig att hitta dina idéer och infallsvinklar. Vi pratar om skrivandets ritualer och vikten av att skapa en skrivplats.

Jag är frilansjournalist med Göteborg som bas. Mitt fokus ligger på Nyfikenheten är min drivkraft som journalist, skrivandet min passion. Anlitar du mig får du 

Frilansjournalist göteborg

Jag fotograferar gärna människor i miljö, gör reportage och skildrar aktuella skeenden i samhället. Jag är frilansjournalist med fokus på samhälle, skola, arbetsliv och hälsa. Mina kunder finns inom organisationer, magasin och dagspress. Kontakta mig om du behöver hjälp med artiklar, dokumentationer, redaktörskap eller text i största allmänhet. 96 gula träffar på Frilansjournalist - Sverige med telefonnummer, adress och karta. Uppdaterad information för Frilansjournalist registrerad 7-4-2021. Du kan få din sökning på Frilansjournalist gratis via SMS. Sök efter nya Journalist-jobb.

Frilansjournalist göteborg

till juni och Göteborgs inställda bokmässa planerar för digitala sändningar av litterära seminarier. Upphovsrätts-AW i Göteborg till kombinerat AW och möte om den kanske viktigaste frågan just nu för frilansjournalister – upphovsrätten. Författaren Karin Fingal jobbar som frilansjournalist i Göteborg. Hon är har författarna tidigare givit ut böckerna Vandra Bohusleden och Det vilda Göteborg. Efter journalistexamen har jag arbetat som frilansjournalist, främst för Göteborgs-Posten, Sveriges Television och Radio Göteborg samt vikarierat som informatör  av J Swahn · 2015 — frilansare.2 Undersökningar vid Göteborgs universitet (JMG) visar på liknande siffror.3. Hösten 2015 utgjorde frilansjournalister 14,5 procent av SJF:s  Viveca har varit journalist på Göteborgs-Posten, GT, Aftonbladet och Sveriges Television, innan hon blev författare på heltid. Hennes senaste bok är självbiografin  Kontakt · Kontakt · In English.
Tunnlar under stockholm karta

Undervisar och coachar. Planerar och strukturerar tidningsproduktion. Bella Stenberg, Göteborg (Frilansjournalist, musikvetare) Åsa Jonsén, Örebro (Sweden Rock Magazine och Bokförlaget Popkultur) Michael Porali, Göteborg (chefredaktör & skribent för Slavestate) Patrik Wirén, Saltsjöbaden (Metro, Close-Up Magazine och Upsala Nya Tidning mfl) 3. HIP HOP/R&B/SOUL.

Hösten 2015  Workshop: Fotografi för bildköpare – 11, 15, 22 februari, Göteborg. Varför blev just den här bilden en ikon? Hur hittar jag fotografi bortom de opersonliga  Camilla Orjuela Professor i freds- och utvecklingsforskning vid Göteborgs universitet.
Valutakurs us dollar

Frilansjournalist göteborg




Som frilansjournalist har hon rapporterat från Zimbabwe, Bangladesh, Turkiet. De senaste åren har Helene Bergman deltagit i samhällsdebatten med ett antal debattartiklar och krönikor med fokus på den framväxande islamismen och kvinnokampen. IFK Göteborg. Övrigt. Facebook Journalism Project,

Uppdaterad information för Frilansjournalist registrerad 7-4-2021. Du kan få din sökning på Frilansjournalist … Arbeta som frilansjournalist Sidan blev senast uppdaterad: 2021-02-08.


Ekonomihandboken johan ehrenberg

Hitta frilansjournalister med den kompetens som krävs för varje uppdrag. Sök utifrån ämnen, språk och Göteborg, Västra Götalands län. Ämnen. Samhälle.

Umeå universitet och Ungdomsstyrelsen Unga sex och internet. 2010 – 2011. Centrum 2021-02-01 Har arbetar på heltid som frilansjournalist sedan våren 2015. säkerhetspolisen och nazisterna” om nazistbomberna i Göteborg 2016 första pris i kategorin “Bästa undersökande journalistik” i den prestigefyllda tävlingen Prix Europa. Jag är frilansjournalist med Göteborg som bas. Mitt fokus ligger på intressanta och läsvärda texter om kultur, livsfrågor, samhällstrender och spännande personer. Nyfikenheten är min drivkraft som journalist, skrivandet min passion.