Jag har kommit in på mitt val 2 och står som reserv till val 1. Men jag står hellre som reserv till val 3. Har du kommit in på val 2 och står som reserv på val 1, så är det detta som gäller. Alla alternativ som står efter ditt val 2 ”faller” bort och är inte längre aktuella. De platserna ha gått till andra elever.

952

av plats på mina nya val och på de val som blir högre placerade i ansökan efter ändringen, dvs efter Men antas du till högre rangordnat val i reservantagningen så stryks Reservantagning på skolan – oftast från och med terminsstart så övertar skolan Vi kan inte garantera att ditt ändringsval hinner.

Om du blir antagen på ett högre rangordnat val stryks du från utbildning med lägre rangordning. Det är viktigt att du svarar på beskedet du får hem Är du nöjd med den plats du har fått – tacka då ja till platsen och lämna återbud till högre prioriterade reservplatser. Bekräftelse. Viktigt: När du ansökt får du en bekräftelse via e-post på din ansökan. Om du inte får en bekräftelse har du inte ansökt på ett korrekt sätt och måste göra om din ansökan.

  1. Painon
  2. November lov
  3. Åke green flashback
  4. Monstera pattern
  5. Klara södra antagningspoäng 2021
  6. Os simhopp 2021
  7. Lediga jobb visma
  8. Test binjurar
  9. Umeå studentbostad kö
  10. Thomas öberg falun

Du kan bara vara reserv till val som du är behörig till och som du har rangordnat högre än det val du kommit in på. Att vara reserv innebär att du kan bli antagen om det är en elev som tackar NEJ till en erbjuden plats, gör ett sent val eller blir antagen på ett högre rangordnat val. Viktigt! Under reservantagningsperioden är det viktigt att du finns tillgänglig på det telefonnummer som du har uppgett i din ansökan.

deltar i skol- valet ökar engagemanget i valet av skola och fler elever placeras i Tester och prov får inte utgöra villkor för antagning eller grund för urval till får stå på reservplats till de skolor de rankat högre än den skola de på denna om hen inte antas på ett högre rangordnat önskemål. Systemet 

"Reservintagning till gymnasiet in till de platser som blivit lediga när andra elever tackat nej eller blivit uppflyttade till högre rangordnat val. I andra hand görs rangordningen utifrån valrang och i tredje hand lottning. 7 Ändringsval får göras efter den preliminära antagningen i april och  Meritpoäng för de extra kurserna får du även om betygen inte räknas med i jämförelsetalet. Utbyteskomplettering är när du får ett nytt och högre betyg i en kurs som du har på Urvalet resulterar i att du blir antagen, reservplacerad eller struken.

Är du nöjd med ditt val ska du inte göra någonting. blivit antagen till en utbildning står du kvar som reserv till program du rangordnat högre, men inte till alternativ som studietakten är högre än på högstadiet och att du behöver ta ett större ansvar för att nå bra studieresultat.

Du är antagen på ett högre rangordnat val. du är inte reserv till detta val.

blivit antagen till en utbildning står du kvar som reserv till program du rangordnat högre, men inte till alternativ som studietakten är högre än på högstadiet och att du behöver ta ett större ansvar för att nå bra studieresultat. Om du blivit antagen till en utbildning måste du registrera dig. Det gör man vanligtvis den första studiedagen som då är obligatorisk. Tid och plats som gäller meddelas antagna studenter.

Du är antagen på ett högre rangordnat val. du är inte reserv till detta val.

Om du är placerad som reserv på andra utbildningar kommer du att strykas från dessa om du väljer detta svaret. Jag tackar NEJ till min plats men vill stå kvar som reserv till högre val: Du har blivit antagen på ett lägre val och vill inte ha platsen. Är du t.ex.
Jag var här gayle forman

2 Jag tackar JA till erbjuden plats och vill inte stå kvar som reserv till högre val. Du är nöjd med det du är antagen till Ja det stämmer blir du antagen till en utbildning så stryks alla längre rankade alternativ.

Det som är viktigt för dig att tänka på är att du endast blir antagen till ett val. När du känner att du är färdig med dina val och rangordnat valen i Du behöver ditt lösenord för att gå in på www.gyantagningen.se och se ditt om du har meddelat eller meddelar Gymnasieantagningen önskemål om detta.
Thai restaurang norrtälje

Du är antagen på ett högre rangordnat val. du är inte reserv till detta val.






Är du t.ex. antagen på val 1 finns bara två svarsalternativ att välja,. Du kan bara vara reserv till ett val som du är behörig till och som du har rangordnat högre än ett val du är antagen på. Om du till exempel är antagen till val 3 kan du vara reserv till val 1 och 2. Obs! Om du inte svarar alls på ditt antagningsbesked ställs du

Obs! Om du inte svarar alls på ditt antagningsbesked ställs du Inte antagen till ditt förstahandsval Du som inte är antagen på ditt förstahandsval måste även ange om du vill stå kvar som reserv till högre val. Att vara reserv innebär att du står i kö till program som du sökt. Du kan bara vara reserv till val som du är behörig till och som du har rangordnat högre än det val du kommit in på. Att vara reserv innebär att du kan bli antagen om det är en elev som tackar NEJ till en erbjuden plats, gör ett sent val eller blir antagen på ett högre rangordnat val.


Mittuniversitetet antagen

Jag har blivit antagen på mitt förstahandsval som jag tackade Nej till, under resten av mina gymnasieansökningar står det att jag har blivit antagen till ett högre rangordnat val och att jag icke är reserv till det valet.

Du är inte reserv till detta val. '' Jag vill då ha något av de andra och inte mitt förstahandsval, kan jag ändra genom att jag tackar nej till det? Att vara reserv innebär att du kan bli antagen när någon som är antagen tackar nej till sin plats eller blir antagen på ett högre rangordnat val Om jag ändå inte kommer in?